Okolí Komárova

Dopravit se do Komárova není problémem, míří sem hned několik autobusových linek. Odtud můžeme vyjít na přibližně desetikilometrovou trasu, která nám za hezkého počasí přinese spoustu překrásných chvil v brdské přírodě.

V Komárově můžeme na úvod navštívit budovu místního muzea, kde nám expozice připomene slávu zdejšího železářství. Posléze se vydáme po Záskalské ulici k Mrtníku. Projdeme kolem rybníků Červeného a Dráteník (druhý nabízí v létě velmi přijatelné možnosti ke koupání) a za prvními mrtnickými domky odbočíme po silnici doprava, směrem k osadě Ptákov. Čeká nás stoupání, které nám ovšem za odměnu nabídne velmi pěkné výhledy na mrtnický kostelík a Jedovou horu.

Překřížíme silnici vedoucí z Komárova do Chaloupek a zde nás ukazatel již nasměruje do Kleštěnice. Ještě projdeme skupinu domů na "Kocandě" a pak se dosud stoupající cesta náhle napřímí. Poutník zde má pocit, jakoby vpadl do jiného světa. Náhle se před ním otevře malebný výhled do kraje, na přední část Kleštěnice, po pravé ruce vidí Komárov a dále majestátnou Jivinu.

Projdeme první dvě části Kleštěnice. V té druhé si po pravé straně cesty můžeme všimnout nejprve velmi pěkně udržované roubenky (čp. 7) a poté i památníku padlých vojínů z 1. světové války.

Hned poté se začne cesta svažovat směrem k zadní části Kleštěnice. My zde můžeme na okamžik odbočit a podél kraje lesa vystoupíme na lesní skálu, od níž je pak již jen krůček k vrcholu Hlavy a dalšímu skalnatému útvaru, který místní nenazvou jinak než "Netřeska". Zde je, v kobercích mechů a lišejníků, přímo ideální příležitost pro přestávku na naší pouti. Po svahu dolů se pak vrátíme na silničku, která projde mezi posledními kleštěnickými domy (posledním z nich je opět velmi pěkná roubená chalupa čp. 1) a posléze nás svede k Jalovému potoku. Zde nabereme sil, neboť nás čeká poměrně náročné stoupání po žluté turistické značce na vrchol Jiviny, kde nás za tu námahu ovšem čekají překrásné výhledy do širého kraje.

Z vrcholu nás značka dovede do obce Jivina, odkud pak již po silnici sejdeme zpět do Komárova. V první části tohoto úseku ještě můžeme po levé straně silnice navštívit romanticky vzhlížející lokalitu "U lomů".