Okolím Hořovic pro rekreační cyklisty

Nejste zrovna cyklističtí rekordmani ani polykači kilometrů, a přesto si chcete protáhnout tělo? Vydejte se s námi okolím Hořovic. Trasa bude měřit "pouhých" 17 kilometrů, ale vzhledem ke kopcovitému profilu si zaručeně řádně procvičíte svalstvo. Odměnou vám ovšem budou překrásné scenérie brdské přírody a krajiny.

Výchozím bodem jsou Hořovice. Prosmýkneme se kolem hřbitova vedlejší komunikací na Rpety. Pozor, silnice je ve špatném stavu, plná výmolů. Ještě před vesnicí nás po pravé straně cesty zaujme křížek.

Lavička u křížku vybízí k posezení. A skutečně stojí za to na pár minut usednout a pokochat se překrásným výhledem daleko do krajiny.

Samotná vesnička Rpety zaujme minimálně pěkně upravenou návsí s rekonstruovanou kapličkou. Pokud byste si právě zde uvědomili, že jste zapomněli doplnit tekutiny, zdejší pohostinství vás rádo přivítá:-)

Ze rpetské návsi nás čeká první delší stoupání, které se táhne až na Felbabku. Těsně předtím, než překročíme hlavní silnici, se nám opět otevírají krásné vyhlídky směrem na Křivoklátsko. Po levé straně nám vybíhá úbočí Ostrého.

Na Felbabce možná přivítáme další možnost občerstvení:-) Stojí za úvahu, neboť na naší trase bude poslední. Hned za obcí, tam kde silnice vstoupí na území VVP Jince, totiž odbočíme po lesní asfaltce doprava do brdských lesů. Musíme se opět připravit na delší stoupání, které už ale povede lesním stínem. Cesta nás dovede na křižovatku se silničkou z Ohrazenice. Zde se rozhodně vyplatí zastavit. Výhledy do Brd na tomto místě skutečně stojí za to. Přímo před sebou budeme mít Jeskřipec a Beranec. Jak se budeme pomalu pohybovat dále, odkryje se postupně monumentální reliéf Písku, Velké Baby a Hřebeny, osady v dohledu jsou Běřín a Velcí. Tyto scenérie nadchnou snad každého.

Budeme se řídit dopravními značkami a dále budeme pokračovat po hlavní silnici. Zde nás čeká další, naštěstí již poslední stoupání. Nejvyšším bodem naší cesty se tak stane hájenka Krejčovka, kde můžeme oddechnout na pěkně vybudovaném odpočívadle.

Jestliže jsme až sem jeli především do kopce, nyní nás čeká odměna v podobě tříkilometrového "sešupu". Od Krejčovky odbočíme doprava a zhruba po kilometru se před námi otevře planina, kde stávala obec Hrachoviště. Opět se nabízí překrásný výhled daleko do krajiny na reliéf křivoklátských vrchů.

Rychle pak sjedeme k hájence Noviny, odkud pokračujeme po cestě směrem na Podluhy. Zhruba po kilometru odbočíme doleva na polní cestu a dojedeme k zdaleka viditelnému okraji lesa. Zde přetneme asfaltku a po několika desítkách metrů se dostaneme k poklidnému rybníku U Krejcárků.

Odtud pak pokračujeme dál po okraji lesa. Cesta je zde poněkud kamenitá, možná budeme muset sesednout a kolo chvíli vést, ale za okamžik se octneme na silnici z Hvozdce do Hořovic. Odtud už poklidně doklouzáme zpět do výchozího bodu našeho výletu.